top of page

הכירו את הבונה- אפרת לוין יפה- מנהלת הקהילות של בונות אלטרנטיבה




נעים מאוד, למי מכן שלא מכירה אותי עדיין שמי אפרת לוין יפה. אני מובילה את קהילת בונות אלטרנטיבה של פרדס חנה כרכור ממרץ 2023, ומתחילת החודש אני גם מנהלת הקהילות של בונות אלטרנטיבה. אני חובבת גדולה של ספרות מד"ב ופנטזיה, ואני חושבת שאם היה נופל לידי ספר המתאר את החיים שלנו בשנה האחרונה ובעיקר בשלושת החודשים האחרונים הייתי חושבת שהספר לא אמין והסופר הרחיק לכת. אבל המציאות עולה על כל דמיון, אנחנו חיות בזמנים קשים, זמנים שעוד יכתבו עליהם ספרים, וילמדו עליהם בעתיד. אבל אני חשה שלמרות הקושי הגדול אנחנו עושות יחד היא-סטוריה.


אפרת מפגינה לשחרור החטופים ביום רביעיה. 24.1 צילום- טליה שפירא

השבוע היה שבוע משמעותי עבורי בו באו לידי ביטוי 2 הפנים של תפקידיי בבונות אלטרנטיבה.הראשון ערב ההוקרה לפעילות; התכנסנו יחד מובילות השטח של בונות אלטרנטיבה ומובילות מיזמים נוספים לערב של חיבוק והכרה תודה על העשייה המטורפת של מובילות קהילות הנשים של בונות אלטרנטיבה. פגשתי נשים נפלאות שקמות כל בוקר ובוחרות בעשיה ואקטיביזם. עשייה משמעותית למען עתיד טוב יותר, שוויוני יותר לנו ולבנותינו.




זה אולי נשמע קלישאתי אבל יש לנו כאן נשים מדהימות שהעשייה שלהן מרגשת אותי ואזכיר רק חלק מהן, קרני פלג שכעוף החול קמה מהריסות ביתה וליבה בעוטף ומנהלת ביד רמה חמ"ל מטורף ובונה מחדש הלכה למעשה את ביתה שחולל בשבת השחורה, דליה פלדהיים המהממת שמובילה גם היא חמ"ל צפוני ביישוב הפסטורלי בו היא גרה שבי ציון ו"על הדרך" מפיקה הצעות נישואין מרגשות למילואימניקים בשטח, ליזי לוי ולימור לוינשטיין עם פרויקט הפעוטונים במלונות המפונים בנתניה, אורלי ברעם ובונות נס ציונה ששולחות מארזים מפנקים לחיילות (המשלוח האחרון הגיע לקצינות נפגעים, ת"ש ורפואה בעוטף עזה וגבול הצפון) ויעל שפיצר שאימצה את התצפיתניות ועוד ועוד ואני בטוחה שפספסתי עוד רבות וטובות לביאות שבונות איתנו מחדש את המדינה הזו יום יום ושעה שעה.


תודה לכל אחת ואחת מכן שבוחרת לבנות מחדש, בוחרת לצאת בחולצה אדומה ולהיות אקטיביסטית

.אני מקווה שהקהילה הנשית התומכת שיצרנו כאן תייצר אדוות שההשפעות שלהן יראו גם במבחן הזמן.


הארוע המשמעותי השני היה החזרה לשטח. לא שלא היינו בשטח קודם, אבל השבוע הוצאנו אלפי נשים לרחובות בקריאה עוצמתית חזקה וברורה "נגמר להן הזמן!". אני גאה בכל אחת שהגיעה בגשם השוטף באמצע יום עבודה לשאוג את שאגת החטופות החטופים והמשפחות האמיצות שכבר יותר ממאה ועשרה ימים נמצאות במציאות בלתי נתפסת. הרגשתי שהיציאה לרחובות וחסימת הצמתים היא עליית מדרגה נחוצה ושמחתי לראות שהקריאה הדהדה אצל כל כך הרבה נשים. לסיכום, אני מנצלת את הפלטפורמה הזו בשביל להגיע לכל כך הרבה נשים כדי לומר לכל אחת באופן אישי, תודה!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page