top of page

עומדות ביחד. חזקות ביחד.

חברות בונות אלטרנטיבה היקרות,

עברו כמעט חמישה שבועות מאז השבת השחורה. בתוך סערת הרגשות ואי הודאות, רבות מאיתנו מוצאות נחמה גדולה בעשיה ובעזרה זו לזו.

הפעילות המדהימות שלנו עובדות ללא הפסקה ביוזמות מרגשות שחשוב לנו לשתף עם כולכן:

הבית של בונות במודיעין. צילום: אופיר ברמן

חיבוק עוטף תצפיתניות גם אחרי התופת שעברו ולמרות הטראומה, התצפיתניות בגזרת עזה ממשיכות בעבודתן החשובה בשמירה על הגבולות. כשהגיעו לפעילוֹת בונות בקשות מאימהות של תצפיתניות לסיוע לוגיסטי, נפשי וחברתי, גילי יובל הקימה מערך תמיכה וסיוע במספר שעות בודדות, ומאז היא מרכזת אותו. המערך מספק מענה שוטף לכל צרכי התצפיתניות והחברות בו נמצאות בקשר רציף עם האימהות שלהן, גם בגזרת עזה וגם ביחידות נוספות בכל הארץ, במטרה לספק צרכים שלא מקבלים מענה. לפני שלוש שנים שמנו לנו למטרה לפעול עבור כל הנשים בישראל ואנחנו גאות להיות כאן גם עבור החיילות שצריכות אותנו. כולכן מוזמנות להצטרף למערך ולהסתייע בו, ממש כאן.

חיבוק עוטף לעסקים עצמאיים בבעלות נשית חן מנדלסון אדרקה, ראשת מרחב צפון, ושיא נהון מצוות הדיגיטל זיהו צורך לתמוך בנשים עצמאיות ולספק להן כלים ומשאבים חיוניים לצליחת המשבר הכלכלי.

פרויקט "בונות עצמאיות" שהקימו הוא שיתוף פעולה מרגש של בונות אלטרנטיבה, לינק19, WIX ו-ShoppingIL by Google, ומטרתו לסייע לבעלות עסקים שחוו פגיעה כלכלית בצל המלחמה בקידום ברשת: עסק שיצטרף לפרויקט "בונות עצמאיות" יקבל מימון להקמת אתר, סיוע וליווי צמוד בהקמתו, קידום ממומן וחשיפה באתר בונות אלטרנטיבה ובאתר ShoppingIL by Google במטרה לתת במה וחשיפה נרחבת לעסקים בבעלות נשית.

אם את בעלת עסק ויכולה להיעזר בפרויקט, אנחנו מזמינות אותך להצטרף לאחד משני המסלולים: > בעלות עסק עם אתר קיים - קידום בדף העצמאיות של בונות אלטרנטיבה ובאתר ShoppingIL by Google. > בעלות עסק שמוכרות מוצרים פיזיים ושולחות לכל הארץ אך אין להן אתר - בניית אתר וקבלת ארגז כלים תומך ומקיף לניהולו.

לא ניתן שיפקירו אותנו!

בטבח שבעה באוקטובר מחבלי חמאס ביצעו פשעים נגד האנושות בנשים ישראליות. חלקם מתועדים בצילומים, לחלקם ראיות שנאספות מאז אך הם זוכים להתעלמות רחבה מארגוני נשים ומקהל גדול בעולם - שצריך לדעת ואסור לתת לו להמשיך להתעלם! בשבוע שעבר, ייצגה את בונות אלטרנטיבה ד"ר כוכב אלקיים-לוי, מייסדת מכון דבורה, בנאום מול ועידת האו"ם למיגור האפליה נגד נשים. היא הציגה את הפשעים המגדריים נגד האנושות, והשמיעה את זעקתן של הנופלות והנרצחות ואת זעקת נשות ישראל, כולנו, שמרגישות שהופקרנו לגורלנו והבהירה את הסכנה וההרסניות בשתיקה הבינלאומית ואת האחריות של ארגוני זכויות האדם בעולם לתיעוד וחקר פשעי החמאס. ד״ר אלקיים-לוי פועלת ללא הפסקה יחד עם איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית לתיעוד העדויות ואיסוף הראיות, תוך שמירה על פרטיות הנפגעות ומשפחותיהן ועל שרשרת ראייתית כמתבקש בחוק הבינ״ל. אנחנו כואבות את כאב הנרצחות והנפגעות, ודואגות לאחיותינו שנמצאות בשבי החמאס. נמשיך במאמץ להביא את הצדק שמגיע להן. *בנאום יש תיאור מילולי של פגיעה מינית, אנא חשבו האם זה תוכן שקשה לכן לצפות בו.


עומדות יחד בצומת כרכור. צילום: עודד אנגל

עונדות סרט צהוב ולא נפסיק עד שיחזרו הביתה בשלום מובילות הערים בבונות אלטרנטיבה מסייעות למטה משפחות החטופים בארגון ופרסום נקודות ההתכנסות בערים בקבוצות שלהן. אנחנו רואות את ההשתתפות הגדולה של פעילות בונות בכל הארץ בצעדות ומיצגים למען השבת החטופים ומתרגשות. בצעדת הלפידים בנתניה, בכיכר במודיעין שכוסתה בסרטים צהובים. הלב שלנו נמצא בעזה וחובתנו האנושית היא לוודא שהחזרת החטופים והחטופות תהיה בראש סדר העדיפויות. בקבוצות השטח המקומיות תוכלו להתחבר לקהילת בונות ביישוב שלכן ולפעול יחד. חיבוק עוטף אופקים

בעבודה משותפת ייחודית, בונות אלטרנטיבה נמצאות קשר עם העיריה וגורמי הרווחה והחינוך באופקים, במטרה לסייע לעיר בכל צורך.

אורנה רביב ובתיה לוי מנהלות את פעילות בונות באופקים ובימים הקרובים יקבלו שני בתי הספר בעיר תרומה של כמאה מחשבים מאיתנו ומחברת דלק מוטורס. הפעילות שלנו באופקים מחפשות אותך! מעביר.ה סדנא מיוחדת? רוצה להעביר פעילות לקהילת אופקים?


כדי לסייע במתן גב כלכלי לפעילות שלנו וליוזמות הצומחות בכל יום מהשטח, תוכלו לתרום לבונות אלטרנטיבה בקמפיין מימון ההמונים שלנו.


חיבוק עוטף לאזרחיות והאזרחים שעוסקות ועוסקים בעשיית טוב

בהתגייסות החברתית הגדולה שמחזיקה אותנו בחודש האחרון, נשים ממלאות תפקיד מרכזי בחזית ובעורף.

אין חמ"ל שלא מאוייש על ידי נשים. כולנו מתנדבות, תומכות, מגבות ומחזיקות את החוסן של המדינה.

מרחק גדול, תהום ממש, נפער בין העם לממשלה. התאכזבנו כל כך לגלות שממשלת ישראל ממשיכה באותו הקו שאפיין אותה בעשרת החודשים האחרונים ומסרבת למנות לתפקידי ניהול ומנהיגות במערכי השליטה המוקמים על ידי המדינה. בלט לחיוב בימים אלה ראש מנהלת תקומה, מר משה אדרי, שמינה לתפקידים את: לירן אבישר בן חורין - ראש צוות שותפויות רב מגזריות ושיתוף ציבור, מיכל פרנק - ראש צוות כלכלה ועסקים, דגנית סנקר לנגה - ראש צוות אדם וקהילה, אביאל פנסאפורקאר - ראש צוות דיור ובינוי וגור כץ - ראש צוות קישור לרשויות, חבר נחל עוז לשעבר.

שמחות לראות את הצוות המקצועי הזה, בלתי תלוי ועם יתרון נשי מובהק.


תודה לכן, נשים נהדרות, על כל מה שאתן עושות. החוסן של החברה הישראלית תלוי בנו, והאהבה שיוצאת מכל אחת מכן היא כוח גדול. אנחנו עוד נקום מהימים האלו ונצמח כחברה חדשה. בה נשים וגברים ינהיגו כתף אל כתף, בה לא נתפשר על מקצועיות בקבלת ההחלטות והעשייה תהיה בשותפות אמיתית, ללא הסתה ובביטחון אישי וחברתי.


אתן האלטרנטיבה. כולנו. שמרו על עצמכן וחשוב מכך, על הלב שלכן.

מורן ובונות אלטרנטיבה


מחכות בתל אביב. צילום: רוני להב

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page