top of page

בונות כלכלה: מניעות את הכלכלה הישראלית

מאורעות שבעה באוקטובר, היום השחור בהיסטוריית מדינת ישראל, הכו בנו קשות. מאז אותו בוקר המציאות כפי שהכרנו אותה השתנתה וגם אנחנו השתנינו; כנשים, כארגון. את התשתית שבנינו בשגרה בכל הארץ תיעלנו כדי ליצור מעטפת למשפחות מפונות, לחיילות וחיילים ולכל אישה זקוקה לנו.

הפגיעה של המלחמה בכל תחומי החיים לא פסחה על הכלכלה הישראלית. מאות אלפי א.נשים גויסו למילואים, עסקים עצרו את פעילותם, עשרות אלפים הוצאו לחל"ת. היה ברור לנו שעכשיו במיוחד, נשים מחזיקות את העורף ומניעות את הכלכלה והרגשנו שאנחנו חייבות להיכנס לתמונה ולפעול.


כך צמחה היוזמה שלנו, ״בונות כלכלה״, שנולדה כדי להיות תנועת נשים המניעות את הכלכלה הישראלית וזו את זו. יצרנו קהילה של נשים עצמאיות בעלות עסק שאנחנו כאן כדי לתת להן גב, תמיכה מקצועית מקיפה וידיעה שהן לא לבד. 


פעילות ״בונות כלכלה״ מתקיימת בשלושה רבדים:


ה״מרקטפלייס״ של בונות כלכלה

מאות בעלות עסקים נרשמו למרקטפלייס של בונות כלכלה, עמוד אינטרנט המאגד מאות עסקים בבעלות נשית בפלטפורמה אחת נגישה ונוחה ובו נשים יוכלו לקנות מנשים וכך לתמוך בכלכלה נשית-ישראלית.


נבחרת בונות כלכלה

עסקים רבים נשענים על קהל לקוחות מקומי וקבוע. מאז פרוץ המלחמה בעלות עסקים רבות שנאלצו להתפנות ממקום מגוריהן או שהלקוחות הקיימים שלהן ״התפוגגו״ נדרשות למצוא קהלים חדשים. אתר אינטרנט הוא כלי כמעט הכרחי כדי להגיע לקהלים חדשים. הזמנו 50 עצמאיות עם עסק פעיל לפחות שנתיים להצטרף לנבחרת בונות כלכלה. יחד עם לינק19 וחברת WIX נבנה להן אתר אינטרנט, שישולב לבסוף במרקטפלייס עם שאר העסקים.


קהילת בונות כלכלה

התקופה הזו מציבה אתגרים מקצועיים רבים ונוספים בפני נשים עצמאיות. לכן, הרחבנו את הפעילות שלנו ואנחנו בונות תכנית רחבה שמטרתה להעניק ערך מוסף: הרצאות, סדנאות מיט-אפים ועוד הרבה בתכנון, כדי לצייד את קהילת העצמאיות של בונות כלכלה בכלים ומידע הנדרשים להזניק את העסקים שלהן.


החודש בבונות כלכלה

 הצלמת גלית סבג, פעילה בבונות אלטרנטיבה, ביום צילומי תדמית עם נשות הנבחרת של ״בונות כלכלה

בשבוע שעבר קיימנו שני ימי צילומי תדמית מרוכזים במשרדי וויקס בתל אביב עבור נבחרת העצמאיות שלנו. הצלמת גלית סבג, פעילה בבונות אלטרנטיבה ועצמאית בעצמה, פגשה את נשות הנבחרת, שמעה על העסקים שלהן ובכשרון רב הוציאה מכולן את ה״אני האמיתי״ שלהן.


השבוע השתתפה נבחרת בונות כלכלה בהרצאה של כנרת יפרח, אחת הנשים המובילות בתחום כתיבת ה-UX והמיקרו קופי, שמוכרת לרבות גם בזכות העשיה פורצת הדרך שלה בקידום כתיבה מגדרית לממשקים ממוחשבים. כנרת הציגה אסטרטגיות שונות להקשבה ללקוחות ולשפה בה הם.ן מביעים.ות את הצרכים שלהם.ן, והסבירה איך נוכל להשתמש בשפה הזו ליצירת תוכן שיווקי אפקטיבי, שמניע לפעולה.


מפגש זום של נבחרת בונות כלכלה בו אירחנו את טל נייגו, שותפה מייסדת של E-House

במפגש זום של הנבחרת אירחנו את טל נייגו, שותפה מייסדת של E-House, שהגיעה לשתף מנסיונה בהקמת עסק אונליין ועל האתגרים שהובילו אותה ואת שותפתה להקים את אי-האוס, בית וקהילה לסוחרי/ות איקומרס ובעלי/ות מותגי אונליין. 


אי-האוס מספקת פתרונות גמישים בתחומי האחסון, שירותי שילוח, ליקוט ואריזה, ומרחבי עבודה שיתופיים. טל וצוות אי-האוס מעניקות לקהילת בונות כלכלה הטבה ייחודית של דמי חברות לחודשיים, לוקר, ו-3 חודשי שימוש בתוכנה חינם. תודה טל ואי-האוס!



אנחנו מזמינות אתכן להניע יחד איתנו את הכלכלה. 


שלכן, צוות ״בונות כלכלה״,

חן מנדלסון אדרקה, לירן בראל דשא ושיא נהון.

צוות ״בונות כלכלה״, מימין לשמאל: חן מנדלסון אדרקה, לירן בראל דשא ושיא נהון.
צוות ״בונות כלכלה״. צילמה: גלית סבג




bottom of page